Dolar 34,4208
Euro 36,3735
Altın 2.836,84
BİST 9.490,03
Adana Adıyaman Afyon Ağrı Aksaray Amasya Ankara Antalya Ardahan Artvin Aydın Balıkesir Bartın Batman Bayburt Bilecik Bingöl Bitlis Bolu Burdur Bursa Çanakkale Çankırı Çorum Denizli Diyarbakır Düzce Edirne Elazığ Erzincan Erzurum Eskişehir Gaziantep Giresun Gümüşhane Hakkari Hatay Iğdır Isparta İstanbul İzmir K.Maraş Karabük Karaman Kars Kastamonu Kayseri Kırıkkale Kırklareli Kırşehir Kilis Kocaeli Konya Kütahya Malatya Manisa Mardin Mersin Muğla Muş Nevşehir Niğde Ordu Osmaniye Rize Sakarya Samsun Siirt Sinop Sivas Şanlıurfa Şırnak Tekirdağ Tokat Trabzon Tunceli Uşak Van Yalova Yozgat Zonguldak
İstanbul 12°C
Çok Bulutlu
İstanbul
12°C
Çok Bulutlu
Cts 14°C
Paz 14°C
Pts 15°C
Sal 17°C

İnanılmaz Gerçekçi Görsel Canlandırmalar Bu Hafta ‘NVIDIA Studio’da Fırtına Estiriyor

NVIDIA 3D sanatçısı Lorenzo Drago, NVIDIA GeForce RTX GPU’su tarafından hızlandırılan Unreal Engine 5, Blender ve Adobe Substance 3D Painter’ı …

İnanılmaz Gerçekçi Görsel Canlandırmalar Bu Hafta ‘NVIDIA Studio’da Fırtına Estiriyor
12 Eylül 2022 11:09

NVIDIA 3D sanatçısı Lorenzo Drago, NVIDIA GeForce RTX GPU’su tarafından hızlandırılan Unreal Engine 5, Blender ve Adobe Substance 3D Painter’ı kullanarak ‘Etchū-Daimon Station’ adlı yeni başyapıtını yarattı.

Viral bir yaratıcıyken NVIDIA 3D sanatçısına dönüşen Lorenzo Drago, bu hafta NVIDIA Studio’da izleyicileri Japonya’nın Etchū-Daimon İstasyonu Toyama’da inanılmaz bir yolculuğa çıkarıyor.

Drago’nun fotogerçekçi tren istasyonu canlandırması, dört aydan kısa bir süre içinde 2 milyondan fazla görüntülemeye ulaştı. İzleyiciler dikkat çekici derecede doğru yansıtılmış ayrıntılara adeta hayran kaldı.

Drago, “Bana en çok gerçeklik ilham veriyor” diyor. “Sıradan, gündelik şeyler her zaman bir hikaye anlatır. Bunların fantezide yakalaması zor olan nüansları vardır” diyor.

Drago, çalışmasına açık kaynaklı fSpy yazılımında kamera eşleştirmesi yaparak başladı. Bu işlem, Etchū-Daimon referans görüntüsünden seçilen tanımlı kontrol noktalarına dayalı olarak kameranın yaklaşık odak uzaklığını, yönünü ve üç boyutlu uzaydaki konumunu hesapladı.

Sanatçı daha sonra ayrıntılar veya detaylı modeller olmaksızın basit 3B şekillerle oluşturulmuş ilk taslak için Blender yazılımına geçti. Burada amaç seviyenin temel şekillerini tasarlamak, test etmek ve ayarlamaktı.

Drago daha sonra bir merdivenin yüksekliğini ölçtü ve bunu 3D sahnenin geri kalanına oranlayarak ızgara boyutuna uymasını sağladı. Sahne daha sonra modüler olarak, her seferinde bir model ekleyerek oluşturuldu. Drago, Blender görünümünde NVIDIA RTX ile hızlandırılmış OptiX ışın izlemeyi kullanarak yıldırım hızıyla modelleme yaptı.

Tüm sahne, inanılmaz bir şekilde özel dokulu varlıkların bir kombinasyonundan oluşuyor. Drago’nun ayrı detayları tek bir sayfada birleştiren dokular olan döşenebilir dokuları ve trim levhaları kullanarak ortaya koyduğu kaplama tekniği, sahnenin gerçekçiliğini apayrı bir seviyeye taşıdı. Tüm bu tekniklerin karışımı orijinal, daha ayrıntılı dokular oluşturmanın yanı sıra sahne boyunca piksel yoğunluğunun korunmasına da yardımcı oldu. Böylece dokuların boyutu hiçbir zaman 2048×2048 pikseli geçmedi.

Drago, dokuları Adobe Substance 3D Painter’da oluşturdu ve daha hızlı, etkileşimli yaratım süreci için NVIDIA Iray rendering teknolojisinden yararlandı. RTX hızlandırma, dokuları Unreal Engine 5 içindeki modellere aktarmadan ve uygulamadan önce, doku oluşturmada kullanılan ortam kesişimlerini ve diğer doku haritalarını hızlı bir şekilde hazırlamasını sağladı.

Son ağır işler Drago’nun GeForce RTX 2080 SUPER GPU’su ile hızlı bir şekilde halledildi. Drago, burada grafik kartının gerekliliğini özellikle vurguluyor.

Drago, “Bir 3D sanatçısı için planlama aşamaları hariç, işin çoğunluğu GPU hızlandırması gerektiriyor” diyor. “Gerçek zamanlı olarak oluşturulan malzeme ve ışık eşliğinde sahneler ve nesneler üzerinde çalışabilmek, tel kafes veya gölgesiz modlara kıyasla çok fazla zaman tasarrufu sağlıyor ve sorunların önüne geçiyor.”

Drago, daha sonra dokulu modelleri Unreal Engine 5’e aktarmaya ve birleştirmeye devam etti. Montajdan memnun kalınca aydınlatma sürecine başladı. Unreal Engine 5’in Lümen teknolojisi, Drago’nun hazırlık veya işleme sürelerini beklemesine gerek kalmadan gerçek zamanlı olarak aydınlatma yinelemeleri yapmasını mümkün kıldı.

Unreal Engine’in sanal gerçeklik çerçevesi, Drago’nun hareket izlemeli bir sanal kamera kurmasına izin verdi. Bu, animasyona üçüncü şahıs bakış açısını kazandırarak sanatçının yaratıcı alanda elinde sanki bir akıllı telefon tutuyormuşçasına hareket etmesini sağladı.

Hesaplama ve animasyon tamamlandıktan sonra Drago sahneyi Adobe Premiere Pro yazılımına aktardı ve burada ses efektleri ekledi. Yazılımdaki GPU hızlandırmalı birçok özellikten birini kullanarak animasyondaki görüntü ayrıntılarını keskinleştirdi. Ardından Drago, nihai dosyaların dışa aktarımını hızlandırmak için GPU ile hızlandırılmış kodlamayı (NVENC) devreye aldı.

İnce değişiklikler, Drago’nun ultra gerçekçi görüntüler oluşturmasına izin verdi. “Sınırlı bir dinamik aralık, parlama ve keskinleştirme etkileriyle çağdaş bir akıllı telefon kamerasını taklit etmek, gerçekçiliği sunmanın iyi bir yoluydu” diyor Drago. “DLSS ve ışın izleme gibi RTX özellikleri, hem geliştiriciler hem de oyuncular açısından harika.”

Drago kısa süre önce Etchū-Daimon Station çalışmasını lineer ardışık düzenleri canlı senkronizasyon oluşturmayla değiştiren ortak düzenleme için 3D tasarım platformu NVIDIA Omniverse ortamına aktardı. Drago, Omniverse Create App içindeki büyük potansiyele dikkat çekerek, onu “son derece yüksek doğrulukta sonuçlar elde edebilen güçlü bir araç” olarak nitelendiriyor.

Kaynak: (BYZHA) – Beyaz Haber Ajansı

YORUMLAR

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu yukarıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.